דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפלגת קדימה - סוף דבר ותחילת דבר. 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 2034 פעמים ]

 

קדימה: סוף דבר ותחילת דבר  //  נמרוד נוי

23/1/2011

ערב אחד, לפני כחודשיים ימים לערך, קיבלתי טלפון מערבי, שהזדהה כתושב חברון, והציג את עצמו כסטודנט הלומד מדעי המדינה באוניברסיטת אל קודס בירושלים. האיש, שדיבר עברית רהוטה ונשמע רציני וענייני, נחשף למאמריי על המערכת הפוליטית בישראל באינטרנט, וביקש לשמוע את דעתי ולקבל את תגובתי למספר שאלות שהוא הכין מראש. שוחחנו בינינו מספר דקות, בהן תמכתי בחלק מדבריו ואף חיזקתי אותם ובאחרים העברתי לו את התובנות שרכשתי על המערכת הפוליטית שלנו.

שבועיים אחר כך, קיבלתי לביתי מייל מסטודנטית צעירה לחינוך, העושה תואר שני ומבקשת את עזרתי, במסגרת עבודת סמינריון שקיבלה על עצמה בנושא 'הפוליטיקה ונוער הגבעות'. אספתי מתוכי את כל ההקשרים והתובנות הרלוונטיות שהיו לי ושלחתי לה את תגובתי. היא חזרה אלי וביקשה מספר הבהרות ודברים נוספים. עניתי לה שוב ואף הפניתי אותה למקורות נוספים ולאנשי אקדמיה היכולים לעזור לה בעבודתה. גם סטודנטית צעירה זו נחשפה למאמריי באינטרנט ואף הדגישה בפניי את הדברים וציינה את העניין שמצאה בהם.

עד היום פרסמתי באתר החברים של מפלגת קדימה, 'יאללה קדימה', מעל ל-250 מאמרים שונים, המתייחסים לניסיונותיי לפענח את צופן חולשתה של המערכת הפוליטית בישראל. כמו כן הרביתי לכתוב על נושאים קונקרטיים שונים בחיינו הפוליטיים כשאני נסמך על הממצאים שאספתי והתובנות שרכשתי בנושא. מדיבורים שהיו לי אם עורכי 'יאללה קדימה' נאמר לי שלכל מאמר שלי נכנסים לפחות 500 אנשים ולעיתים מספר הכניסות מגיע אף ל -1500 ופעם אחת אף גלש מספר זה מעל ל- 3000.  ברור לי כי סה"כ קוראי בקדימה נאמד במספר אלפים מועט ולא יותר מכך.

לפני כשנה וחצי, בעצת חברים, החלתי לפרסם את המיטב שבמאמריי באתר הארצי 'מאמרים (ארטיקלס)', ועד לרגע זה רשומים בו מעל ל- 140 מאמרים. מספר הכניסות המופיעות בדף הסטטיסטיקה של מאמריי עומד על כ- 45,000. כמו כן, מדי פעם אני נתקל במאמרים שלי שנלקחו מן האתר הארצי ומפורסמים באתרים אחרים. על בסיס מספרים אלו אני יכול להעריך כי מעל ל- 100,000 אנשים בישראל נחשפו למשהו ממאמריי.

באופן כללי אתנסח כאן ואומר שלקחתי על עצמי משימה להציג אלטרנטיבה למצב הקיים בחיינו הפוליטיים. לשרטט קווי מתאר לפרדיגמה חדשה כיצד עלינו לעשות את הדברים טוב יותר. השקעתי בכך מאמצים רבים, כשאני מרכז אל תוכם את מכלול כישוריי וניסיוני כאיש מקצוע מתחומי הניהול והאסטרטגיה ומי שבקי מספיק טוב גם במספר תחומים רלוונטיים נוספים. בדרך הזו  קדימה שימשה לי מעבדה מצוינת ומשל וסמל למערכת הפוליטית כולה.

אינני מתיימר לחשוב שדבריי נכונים תמיד וצודקים. אך, אני כן מתיימר לומר כאן שללא הנחת תשתית מקצועית הולמת באשר לחיינו הפוליטיים במדינה לא נצליח להתמודד ביעילות ובאפקטיביות עם צבר הבעיות ההולך ונערם בחיינו הציבוריים. רק פיתוח של מצע עיוני והגותי בנדון, וגיבוש מחשבה סדורה הנשענת על מתודולוגיות ודרכי תקיפה והתמודדות הולמים, יוכל להבטיח זאת. אנו זקוקים כיום בדחיפות למצע פרשני נרחב אשר ממנו יגזרו באופן מושכל, איכותי וראוי יותר דעותינו ותכניותינו.

בפרספקטיבה זו אפשר כמעט לומר כאן, באופן הכי נחרץ, שהעדרה של תשתית כזו בתוכנו, ובעיקר קיומה של תרבות המסרבת להכיר בכך ואף עומדת על רגליה האחוריות ומתנגדת בכל פה נגד כל ניסיון לעסוק בדברים אלה, הוא הכשל הגדול של דורנו. וכאן המקום לשאול את עצמנו את השאלות הנוקבות ביותר.

אם אסכם את פועלי בקדימה בהקשר לדברים אלה, אצביע על כך שאיש מן הפוליטיקאים שלנו לא התרומם לגודל העשייה והאחריות הנדרשת מהם. כולם יחד, באופן ישיר וגלוי או באופן סמוי ונסתר, עשו כל מאמץ כדי להתכחש לדבריי ולהתרחק מהם. כולם הפגינו סף מידע מאתגר גבוה במיוחד, המונע מהם לספוג אל תוכם מידע חשוב ומאתגר באשר לסכנות ולאיומים שבפתחינו ובאשר להזדמנויות ולסיכויים. זהו מצב רע המצביע על כשלים וחולשות לרוב במערכת הפוליטית שלנו, ועל כך הרביתי לכתוב.

אכזבה גדולה במיוחד חיכתה לי דווקא בקרב פעילי קדימה. המבוגרים ובמיוחד הצעירים שביניהם. איש אחד אפילו לא הצלחתי לגייס ולהתניע אותו לפעולה בנדון. איש אחד. צדיק אחד. במיוחד התאכזבתי מן הצעירים שבינינו בקדימה. אני בגילם הייתי 'חתרני', ראדיקלי, יצירתי, סקרן בלתי נלאה, ושואל את השאלות הגדולות של חיינו,  הרבה יותר מאותם צעירים.

אם תרצו הנה לכם עוד זווית ראיה אחת מני כמה היכולות להסביר את היסודות שמאחורי ה'פנומנה' הזו המכונה בפי בשם 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל'. ככך, אסכם ואומר, כי שום דבר לא יעלה ולא יצלח בידינו עד שלא נפצח את צופן חולשתנו הדורית. כל עוד נתעקש לנהל את חיינו הציבוריים באופן ילדותי שכזה ובאנרכיה פרועה שכזו, גם דיבורים נשגבים על ערכים ואידאולוגיה והתקשקשות עצמנו לדעת על ימין ועל שמאל ועל מרכז לא יביאונו לשום מקום טוב.

בימים אלה עיקר מאמציי מכוונים לציבור הרחב. אני פועל לגיבוש חזית אזרחית שתכלול אנשי מפתח וארגונים ועמותת מקרב החברה האזרחית, העוסקים בקידום הדמוקרטיה בישראל והחיים הציבוריים בה, אשר תפעל לדחיפת המערכת הפוליטית שלנו אל עבר שינויים. כמו כן אני משקיע מאמצים רבים כדי לפרסם את דבריי ברבים דרך התקשורת. אמשיך להיות פעיל בקדימה אך ציפיותיי ממנה פחתו.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב